HTML

A tökös-mákos rétes

2014.08.03. 18:41 szami55

Miután tökszezon van és a főzeléktől a rántottig, minden ki lett már próbálva az idén, ideje volt, hogy sor kerüljön a tökös-mákos rétesre is. A párom határozott ellenvéleménye ellenére úgy döntöttem, hogy nem holmi fagyasztott tésztából fogom megcsinálni, hanem saját magam fogom húzni a rétest. Neki is vágtam a kalandnak.

A hozzávalók:

1.jpg

Másfél órányi dagasztás után ( a recept húsz hosszú percet írt)  döntött úgy a tészta, hogy hajlandó elválni az edény falától és a kezemtől.Ezután két kis gombócot képeztem:

2.jpg

 

Miközben pihent a tészta, készült a töltelék. A tökös-mákos mellett lett egy túrós is.

Aztán nekiláttam a húzásnak. Össze-vissza szakadt, a széle tele lett lukakkal és vastagabb részekkel. Íme:

3.jpg

 

A tölteléket úgy igazgattam, hogy a nagyobb lukakat kikerüljem:

4.jpg

 

Végül bekerült a sütőbe négy rúd:

5.jpg

 

 

Kisült, megszórtam porcukorral és kész is lett:

 6.jpg

 

7.jpg

 

 

8.jpg

 

Finom lett.(De van még hova fejlődnöm. :) )

 

1 komment

Címkék: gasztro mákos sütés rétes tökös

A bejegyzés trackback címe:

https://szami55.blog.hu/api/trackback/id/tr346570749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ruju 2014.08.03. 19:07:55

hun lehet lajkolni?
süti beállítások módosítása